zondag 20 oktober 2013

Lytro op eigen website of in DPS

Een gemaakte lytro foto in je eigen website of op je facebook account plaatsen is niet zo moeilijk. 'm in een DPS zetten is een iets ander verhaal.

Op je eigen website: je moet je eerst aanmelden op de gallery. Zodra je dat gedaan hebt kun je je foto's vanuit je eigen computer oploaden naar de gallery en daar al dan niet publiekelijk maken.

Als je foto's daar staan kun je op de 'share button' klikken en kiezen hoe je ze wilt delen. Eén van de manieren is het opvragen van de embed code. Deze kun je kopiëren (klik op copy knopje).


Deze code zal zo ongeveer overal werken, in je site, facebook pagina etc. 

Maar niet in een DPS. Deze heeft namelijk een .html als extensie nodig. Dus heb ik de embed code in een Muse document gezet (gewoon plakken). Deze vervolgens opgeslagen als HTML en deze geüpload naar mijn webserver. 

Daardoor heb ik een link met extensie naar mijn foto. Deze plaats ik in InDesign (opnieuw met plakken). ik moet de hyperlink aanmaken en in de folio Overlay naar hyperlink gaan. 

Hier kies ik voor "open in folio" 
en nu doet hij het (bijna).

Als ik hem preview op het beeldscherm niet, maar ge-previewd op de i-pad wel. 

Open in Device Browser doet het ook op mijn desktop.


Met dank aan Michael Chaize van Adobe voor het meedenken.